چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ |۱۷ محرم ۱۴۴۶ | Jul 24, 2024

معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه استان قزوین خواستار افزایش سهمیه عمره طلاب و روحانیون شهرستانی به ویژه حوزویان این استان شد.

حجت الاسلام صفی خانی ، در گفتگو با خبرنگار سرویس استان های مرکز خبر حوزه با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: برای اعزام طلاب به سفر عمره باید حمایت های مالی لازم صورت بگیرد به این معنی که میزان تسهیلات در این خصوص برای طلاب جوان شهرستانی افزایش پیدا کند.

وی همچنین پیشنهاد نمود اگر این امکان فراهم شود که طلاب متاهل همراه همسر خود به این سفر معنوی بروند خاطره ای خوب و به یادماندنی از این سفر در ذهن آن ها باقی خواهد ماند.

معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه قزوین در ادامه در خصوص تعداد طلاب و روحانیون ساکن در استان قزوین نیز گفت: در این استان حدود 1200 طلبه و روحانی برادر و خواهر وجود دارد که حدود 500 نفر از این ها تحت برنامه در مدارس علمیه مشغول به تحصیل می باشند.

وی همچنین با اشاره به شور و شوق فراوان طلاب و روحانیون قزوینی برای اعزام به سفر عمره مفرده ابراز داشت: سهمیه حوزویان استان قزوین در بحث سفر عمره که امسال به ما اعلام شده است تنها 40 نفر است ، در حالی که متقاضی برای این سفر در استان زیاد است و امیدواریم مسئولان، این سهمیه را حداقل به 100 نفر افزایش دهند.

حجت الاسلام صفی خانی در خاتمه سخنان خود با تاکید بر لزوم توجه به مسایل معیشتی طلاب و روحانیون کشور به ویژه در شهرستان ها گفت: در شرایط کنونی بسیار لازم است که بسته های حمایتی و معیشتی بیش از پیش برای عموم طلاب به خصوص طلاب متاهل پایه های پایین که احساس می شود بیشتر در مضیقه هستند، در نظر گرفته شود.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha